A halláscsökkenés emberközpontú kezelése

Az előítélet és a tagadás nagyon gyakori a hallássérültek esetében, ezért az érintettek részéről gyakran hatalmas lépés, mire eldöntik, hogy először hallásgondozóhoz forduljanak. Főként ennek következtében az első konzultáció időpontjának kitűzése akár jó ideig is eltarthat. Egy kimutatás szerint, az érintettek átlagosan 7 évet várnak aközött a két időpont között, amikor először felmerül, hogy romlott a hallásuk és mikor valójában szakemberhez fordulnak.

Amikor egy hallássérült végre összeszedi a bátorságot, hogy elmenjen egy audiológushoz, akkor abban reménykedik, hogy kielégítő felvilágosítást kap és véget ér a bizonytalanság. Vannak azonban esetek, amikor a tudománynak még nincs egyértelmű megoldása, és orvosilag ma még nem lehet tenni semmit…

De sok más dolog VAN amit annak érdekében TEHET egy hallásgondozó, hogy segítse a hallássérültet motíválni abban, hogy ne adja fel a reményt megfelelő kezelés megtalálásában.

Amíg nincs biológiai megoldás a kezeletlen halláskárosodás kockázataira, addig a technológia pár dologban azért a segítségünkre lehet.

Fénykép: gettyimages.com

Mit tehet egy hallásgondozó az emberközpontú ellátás érdekében?

Az első benyomás: Az audiológia, vagy az orvosi rendelő gyakran zsúfolt; előfordul, hogy több hétre előre nincs szabad időpont. A recepciós fontos feladata, hogy tisztelettel és empátiával fogadja és kezelje az újonnan érkezőket. A halláskárosodás gyakran kezeletlen marad, ha egy érzéketlen recepciós rossz érzéseket kelt valakiben, aki egy jó ideje  – akár évek óta – gyűjti a bátorságot, hogy vizsgálati időpontot kérjen. A lassú és érthető beszéd is nagyon fontos azok számára, akik hallásproblémákkal küzdenek.

Megfelelő informácó és tájékoztatás: Ha az adott esetben nincs még elérhető olyan orvosi megoldás, ami meggyógyítaná a hallásproblémát, sokat segíthetnek az ismertető füzetek, vagy olyan hallássérült szervezetek elérhetőségei, ahol mások is hasonló problémákkal néznek szembe. Az érintettek számára az ilyen közösségek gyakran tudnak lelkitámaszt és segítséget nyújtani és első kézből lehet személyes tapasztalatokhoz jutni.

Írásos vélemény: A hallásproblémákkal élők számára gyakran nehéz az információt gyorsan feldolgozni; főleg ha ismeretlen vagy tudományos szavakat használnak a megbeszélés során. A vizsgálat eredményének írásba foglalása sokat segít abban, hogy sokkal több megmaradjon az egyes megbeszélésekből és később megkönnyíti a kommunikációt az audiológussal vagy akár a családtagokkal.

Naprakész tudományos felkészültség: Talán ma még nincs meg mindenre a gyógymód, de olyan weboldalak elérhetőségei, ahol az érintett információkat találhat és a téma legfrisebb kutatási eredményei elérhetőek, folyamatosan reményt és támogatást nyújthat valakinek aki halláskárosodásban szenved.

A kezeletlen halláskárosodás kockázatainak ismertetése: Ha még nincs is olyan biológiai megoldás a hallásvesztésre, amely képes lenne azt visszafordítani, a technológia gyakran segít megoldani a problémát. Fontos ezért elmagyarázni a kezeletlen halláskárosodás kockázatait, mindenekelőtt annak kapcsolatát az idő előtti demenciával (időskori szellemi hanyatlás), hiszen ez elég motivációt kölcsönözhet valaki számára abban, hogy folytassa vagy éppen elkezdje a vizsgálatokat.

Úgy érzi nincs minden rendben a hallásával és szeretne bizonyosságot szerezni? Jelentjezzen be az Auditus Halláspontok valamelyikébe ingyenes hallásvizsgálatra. Kedves és tapasztalt hallásgondozóink segítségével nem csak hallásállapotát ismerheti meg egy órán belül, de az eredményeknek megfelelő szakszerű tanácsadással is segítjük a hozzánk látogatókat.

Ingyenesen hívható telefonszám: 06 (80) 62-00-62

Írj nekünk!

Szeretnél naprakész híreket kapni a hallás világából? Csatlakozz Facebook közösségünkhöz, vagy iratkozz fel hírlevelünkre!